Založ si blog

Zlomený muž

Včera som videla zlomeného človeka. Videla som zlomeného muža, ktorý má pocit, že už nemá prečo žiť. Že nemá pre koho žiť. Prišiel až sem – a teraz, keď mal byť so svojou ženou a mali si spoločne vychutnávať jeseň života – je sám.

Je osamelý. Je opustený. Je zlomený.

Teraz, po všetkých tých rokoch má pocit, že všetko, čo robil, stratilo zmysel. Lebo on stratil svoju ženu. A ona predtým stratila svoju dušu. Tento muž je plný smútku. Je zlomený a cíti sa nepochopený. Utápa sa v bolesti a alkohole, a preto si myslí, že nemá nárok na to, aby ho niekto pochopil. On potrebuje pochopenie, pohladenie – odpustenie.

Potrebuje počuť, že všetko, čo v daných chvíľach svojich životných rozhodnutí urobil, bolo správne. Považoval to za najlepšie pre svoju rodinu. V danej chvíli, jednoducho, konal najlepšie ako vedel.

A možno nebol dobrý manžel, dobrý otec, dobrý syn… pretože nebol so svojou rodinou. No nebolo to jeho vlastné chcenie. Boli to okolnosti. No teraz je sám. Teraz ho bolí srdce. Je zlomený. A nič nemôže zmeniť. Je to naozaj tak?

Môže byť dobrým radcom svojim deťom. Môže im povedať, čo by bol urobil inak. Roky, ktoré s nimi nebol, keď boli malými deťmi im môže darovať teraz. Pretože možno nebol ideálny otec, ale môže byť lepším starým otcom. Ale potrebuje to počuť.

Pretože zlomeného muža nemôže nič zlomiť.

Nie, nemôžete zlomiť zlomeného muža. Nemôžete vziať domov bezdomovcovi. Nemôžete vystrašiť človeka, ktorý nemá čo stratiť. Nemôžete okradnúť človeka, ktorý nič nevlastní. Nemôžete zlomiť to čo je už zlomené…

Včera som videla zlomeného človeka. Videla som zlomeného muža. Cítila som jeho bolesť. Jeho dušu teraz hladí len alkohol. Cíti sa vinný a nehodný pozornosti. Za všetko sa ospravedlňuje. No neodpustil sám sebe.

Včera som videla zlomeného muža a dúfam, že ja nikoho nikdy nezlomím. Pretože vidieť zlomeného človeka bez nádeje je bolestivé. Proti všetkému možno bojovať, len nie proti vlastnej ľútosti a beznádeji.

Včera som videla zlomeného človeka… áno pár takých žije na našej Zemi. Keď ich stretnete, skúste im ukázať, že nádej existuje.

 

 

 

Dážď

04.11.2013

Stojíš pri okne. Hľadíš von do čierno-čiernej noci. Kvapky dažďa stekajú po skle, padajú na posledné listy, ktoré ešte ostali na stromoch, letia k zemi. Roztápajú všetko a odplavujú to všetko so sebou končiac v kanáli, končiac v blízkej rieke, končiac v mori. Čiernom mori. No nie všetky, niektoré vsiakli do Zeme. Niektoré ostali na tráve, ktorá je drzo ešte [...]

Keď sme sami

04.11.2013

Ležíme vedľa seba v posteli. Pomaly svitá. Žalúzie sú napoly spustené dolu, napoly vytiahnuté. Na okne sa chystajú pučať orchideje. Cez ich tiene vidím blankytnú oblohu, ktorá sa sfarbila do oranžovo-žlta od vychádzajúceho slnka. Nesmelé lúče zaklopali na okno, pýtajú sa, či môžu vojsť do nášho intímna. Ležíme len tak v posteli. Privieram oči. Nie, ešte [...]

Jesenná dúha

24.10.2013

Tak som sa vychystala. Obliekla som si svoje čierne bežecké legíny, termotielko a bundu. Na hlavu som si dala šiltovku. Zamkla som byt a kľúče schovala do malého vrecka so zipsom. Dúfajúc, že sa znovu nerozprší som zbehla dolu schodmi, a potom von z vchodu. Kroky pravidelne dopadali na chodník, nohy sa pravidelne striedali. Nádych – výdych, nádych – výdych, [...]

Bratislava protivládny protest rtvs

Pod hromadnú pripomienku liberálov k zmenám v RTVS sa podpísalo vyše 11 000 ľudí

19.03.2024 12:14

Návrh zákona nerozdeľuje súčasnú RTVS, mení však kreovanie orgánov telerozhlasu.

čaputová, pavel

Čaputová po schôdzke s Pavlom: Vzťahy medzi ČR a SR sú predurčené k blízkosti. Našu spoluprácu však treba budovať a upevňovať

19.03.2024 11:40

Prezidentka Zuzana Čaputová sa počas návštevy Prahy stretla so svojím českým náprotivkom Petrom Pavlom.

hlasovací preukaz

Hlasovací preukaz na prvé kolo volieb sa dá osobne vybaviť do piatka

19.03.2024 10:30

Vybaviť preukaz môže za voliča aj ním splnomocnená osoba.

Vladimir Putin, Moskva, Rusko

Útok na Volkova bol mrazivo účinný. Dokazuje návrat ruskej špionáže do studenej vojny

19.03.2024 10:25

Rusi do každej vojny vstúpili v zlom stave, potom ale postupne, vďaka vysokému počtu ľudí a nulovému rešpektu k ich strate, sa dostali do formy.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 144143x
Priemerná čítanosť článkov: 6267x

Autor blogu