Založ si blog

Facebook

Mesto, deň, rok 2011

Pred pár dňami som si zrušila účet na Facebooku, keď som si uvedomila, že na svoju nástenku nemôžem dať úplne všetko. Nemôžem na ňu dať svoje srdce. Nemôžem na ňu prišpendlíkovať svoju dušu ako motýľa. Pretože to „vidia“ všetci. A pre niektorých to je smiešne. Ja som síce vyjadrila len svoje pocity, o ktoré som sa chcela podeliť. Ale vedomie, že každý vníma „povedané“ po svojom ma vrátilo späť na zem, do reality. (Aké smiešne, veď takto je to v bežnom živote vždy. Jednoducho narazíme so svojimi snami a predstavami, pretože každý ich má iné a nechápeme sa navzájom.) Cítila som sa ako malé dievčatko na javisku pred plnou sálou, keď ho tréma premôže tak, že zo seba nevidá ani hlások. Chce utiecť, no nohy sa ani nepohnú. Stála som tam poeticky nahá – a nepochopená. A tak som si povedala, že keď chcem písať, potrebujem Teba, môj denníček.

Facebook mi bude chýbať, pretože vďaka nemu som bola v spojení s mnohými ľuďmi. S ľuďmi, ktorí sú rozcestovaní po celom svete a spája nás jedno spoločné miesto – Facebook.

No na druhej strane už ma „neuvidia“ pseudopriatelia, ktorí mi poslali žiadosť o priateľstvo alebo ja im, no nespája nás veľa spoločného. Len sa mať navzájom na Facebooku, lebo sme sa predsa aspoň raz v živote stretli ale nekomunikujeme spolu.

Facebook mi dal odvahu vyjadriť sa. Bola som tam sama, a predsa som nebola sama. Všetci priatelia aj ostatní „na dosah“. A keď niečo poviete, je vás počuť. No, a niektorí ma prostredníctvom Facebooku zranili, lebo som sa nechala.

Cez Facebook som bližšie k ľudom, a predsa viac vzdialená realite. Cez Facebook vieme o sebe navzájom skoro všetko, a predsa keď sa stretneme vo fyzickom svete, tak sa na to neopýtame. Nič si nepovieme z očí do očí. Vtedy to prestane existovať. Pretože to predsa bolo na Facebooku, a nevieme, či o tom môžeme hovoriť aj v reálnom živote. A skôr ako sa rozhodneme zavolať kamarátke, aby sme sa jej opýtali, ako sa má, tak sa prihlásime na Facebook a čekneme, že ako ide život, aké fotky pridala, kde bola na dovolenke… Prestávame sa rozprávať.

A keď som chodila na Facebook už 3-krát denne počas pracovnej doby, povedala som si – DOSŤ! Naučím sa vyjadrovať svoje pocity papieru. Tak tu teraz sedím a píšem…

 

Dážď

04.11.2013

Stojíš pri okne. Hľadíš von do čierno-čiernej noci. Kvapky dažďa stekajú po skle, padajú na posledné listy, ktoré ešte ostali na stromoch, letia k zemi. Roztápajú všetko a odplavujú to všetko so sebou končiac v kanáli, končiac v blízkej rieke, končiac v mori. Čiernom mori. No nie všetky, niektoré vsiakli do Zeme. Niektoré ostali na tráve, ktorá je drzo ešte [...]

Keď sme sami

04.11.2013

Ležíme vedľa seba v posteli. Pomaly svitá. Žalúzie sú napoly spustené dolu, napoly vytiahnuté. Na okne sa chystajú pučať orchideje. Cez ich tiene vidím blankytnú oblohu, ktorá sa sfarbila do oranžovo-žlta od vychádzajúceho slnka. Nesmelé lúče zaklopali na okno, pýtajú sa, či môžu vojsť do nášho intímna. Ležíme len tak v posteli. Privieram oči. Nie, ešte [...]

Jesenná dúha

24.10.2013

Tak som sa vychystala. Obliekla som si svoje čierne bežecké legíny, termotielko a bundu. Na hlavu som si dala šiltovku. Zamkla som byt a kľúče schovala do malého vrecka so zipsom. Dúfajúc, že sa znovu nerozprší som zbehla dolu schodmi, a potom von z vchodu. Kroky pravidelne dopadali na chodník, nohy sa pravidelne striedali. Nádych – výdych, nádych – výdych, [...]

ukrajina

Hrozivý scenár CIA: Ukrajina môže vojnu s Ruskom prehrať už tento rok

19.04.2024 07:50

Bill Burns tiež na príklade ilustroval, ako veľmi ukrajinským silám chýba munícia.

France Macron

Pred letnou olympiádou minister atentátov spustil jarnú ofenzívu proti teroristom

19.04.2024 07:00

Obava z možnej masakry v Paríži. Keby hrozil teroristický útok, organizátori by presunuli slávnostný ceremoniál na jedno z dvoch náhradných miest.

Milei

Ďalšia posila pre NATO: Argentína chce byť globálnym partnerom

19.04.2024 06:50

Argentína má od roku 1998 strategické vzťahy s ozbrojenými silami USA, hoci nie je plnoprávnym členom NATO.

Russia Ukraine War

ONLINE: Trump: Prežitie Ukrajiny je dôležité aj pre USA. Hýb sa Európa, daj viac peňazí

19.04.2024 06:15, aktualizované: 07:25

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 144399x
Priemerná čítanosť článkov: 6278x

Autor blogu