Založ si blog

Teraz už viem

Teraz už viem, prečo kráčam po tejto krásnej Zemi.

Teraz už viem, čo je zmyslom života. Že zmysel života sa mení podľa toho, čo považujeme v danom období života za jeho zmysel a najdôležitejšie.

Teraz už viem, že prvú polovicu života som sa učila žiť podľa tejto spoločnosti, aby som tú druhú  prežila bojom proti všetkým získaným predsudkom a tým, že sa stanem sama sebou.

Teraz už viem, že sa nemusím báť byť sama sebou.

Teraz už viem, že som žena a som cyklická. Množstvo mojej energie sa v priebehu dňa, týždňa, mesiaca a roka mení – a je to v poriadku.

Teraz už viem, že je v poriadku, keď niekedy som samotár a inokedy potrebujem mať okolo seba množstvo ľudí a tešiť sa s nimi, deliť sa s nimi o svoj čas a radosť.

Teraz už viem, že je v poriadku, keď niekedy trpím. Pretože bez smútku by som nepoznala radosť, bez bolesti by som nepoznala lásku, bez tmy by som nevedela, čo je svetlo.

Teraz už viem, aká som krehká ale keď sa rozbijem na tisíce drobných kúskov, nerobím pri tom hluk.

Teraz už viem, že niekedy láska nevydrží navždy.

Teraz už viem, že najviac záleží na komunikácii, vzájomnej úcte a dôvere.A ak tieto chýbajú vo vzťahu, tak vzťah nie je skutočným vzťahom.

Teraz už viem, aké to je keď vás chytí za ruku vaše dieťa, pretože vás chytí na celý život za srdce, a pritom vám nikdy nepatrí a keď príde jeho čas vyletí z rodinného hniezda.

Teraz už viem, že na čom najviac v živote záleží som ja.

Teraz už viem, že život sú lekcie a mám ich ešte veľa pred sebou.

Teraz už viem, že jediný človek, s ktorým sa musím bezpodmienečne naučiť žiť, som ja, pretož táto osoba bude so mnou stále.

Teraz už viem, že ešte je toho veľa čo neviem, pretože každé ráno sa budím menej skúsená než ako keď idem spať.

Teraz už viem, že nič neviem…

Dážď

04.11.2013

Stojíš pri okne. Hľadíš von do čierno-čiernej noci. Kvapky dažďa stekajú po skle, padajú na posledné listy, ktoré ešte ostali na stromoch, letia k zemi. Roztápajú všetko a odplavujú to všetko so sebou končiac v kanáli, končiac v blízkej rieke, končiac v mori. Čiernom mori. No nie všetky, niektoré vsiakli do Zeme. Niektoré ostali na tráve, ktorá je drzo ešte [...]

Keď sme sami

04.11.2013

Ležíme vedľa seba v posteli. Pomaly svitá. Žalúzie sú napoly spustené dolu, napoly vytiahnuté. Na okne sa chystajú pučať orchideje. Cez ich tiene vidím blankytnú oblohu, ktorá sa sfarbila do oranžovo-žlta od vychádzajúceho slnka. Nesmelé lúče zaklopali na okno, pýtajú sa, či môžu vojsť do nášho intímna. Ležíme len tak v posteli. Privieram oči. Nie, ešte [...]

Jesenná dúha

24.10.2013

Tak som sa vychystala. Obliekla som si svoje čierne bežecké legíny, termotielko a bundu. Na hlavu som si dala šiltovku. Zamkla som byt a kľúče schovala do malého vrecka so zipsom. Dúfajúc, že sa znovu nerozprší som zbehla dolu schodmi, a potom von z vchodu. Kroky pravidelne dopadali na chodník, nohy sa pravidelne striedali. Nádych – výdych, nádych – výdych, [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 144391x
Priemerná čítanosť článkov: 6278x

Autor blogu