Založ si blog

Brownies so šľahačkou

Je nedeľné dopoludnie. Ešte nevarím obed. Ešte nie. Uvarila som si kávu a sedím na gauči. Počúvam svoju obľúbenú hudbu. Izbu napĺňajú jemné melancholické melódie klavíra. Raz sú silnejšie, a potom jemnejšie. A znovu silnejú ako ľudské city. Sú ako vlny. Vlny, ktoré unášajú moju myseľ za Tebou. Sú ako milovanie.

Na stole mám čerstvo uvarenú kávu a čerstvý brownies, ktorý som upiekla mysliac na Teba. Snáď preto sa tak vydaril. Je pevný no zároveň jemný a chrumkavý. Rozplýva sa sladučko na jazyku ako Tvoje bozky. Milujem horkú čokoládu… Milujem Tvoje bozky. Privriem oči a som pri Tebe. Jemná biela šľahačka skvele dopĺňa jeho sladko-horkú chuť. Brownies so šľahačkou. Je ako Ty a ja. Je ako noc a deň. Jeden dopĺňa druhého, brúsi jeho hrany, zjemňuje jeho nedokonalosť. Len spolu sú dokonalí. Dám si ďalšie sústo… čokoláda ma zohrieva ako Tvoje telo včera. Všetko ma unáša za Tebou. Pripomína mi náš spoločný večer.

Hľadím do Tvojich očí a cítim, že som v bezpečí. Nebojím sa, pretože Tvoj pohľad nie je divoký ako kedysi. Tvoje oči ma hladia a cítim, že všetko bude v poriadku. Držíme sa za ruky. Ten jemný stisk a vzájomné hladenie je intenzívne ako nikdy predtým. Kráčame tmavou ulicou, ktorej ticho rušia len naše kroky a sem-tam štekot psov, ktoré strážia svoj domov.

Okolo už je sneh. Sneh biely ako šľahačka. Tiež sa topí. O pár dní tu už možno nebude. Roztopí sa ako šľahačka na tanieri, keď ju nezješ. Z kopca, po ktorom kráčame smerom hore,  vidno celé mesto. Je nádherne rozsvietené a chránia ho majestátne kopce. Je akoby schované pred celým svetom, a predsa je také známe. Nad horami visia ťažké oblaky, ktoré sú v tme len načrtnuté. Príroda je tu nádherná, no schovaná v tme. Veľa z nej nevidím, len cítim, že sa mi tu páči.

Keď konečne vojdeme dnu, do malinkého domčeka, dáš zovrieť vodu na kávu, ktorú (hoci to ešte netušíme) nevypijeme. V každom okamihu si vychutnávam Tvoju prítomnosť. Teplo Tvojho tela zahrieva viac ako káva, z ktorej stúpa para. Tvoje bozky sú sladšie než chuť koláča, ktorá sa mi dnes ráno rozplýva na jazyku. Tvoje nežné dlane ma hladia. Tvoje telo sa dvíha a vracia naspäť v jemných vlnách ako melódia klavíra, ktorú počúvam. Vzďaľujem sa od prítomnosti, vzďaľujem sa od svojho fyzického tela – a som v nebi. V siedmom nebi.

Nevidím Tvoju tvár. Je tu dokonalá tma. Čiernočierna tma nás pohltila ako čierna káva k brownies so šľahačkou. Tma nemá tisíc odtieňov (ani päťdesiat). Nič v nej nevidím ale cítim všetko. Cítim Tvoj teplý dych, cítim Tvoje bozky, cítim Tvoje dotyky. Cítim Tvoju vášeň a záujem. Cítim Tvoju starostlivosť, ktorú mi odovzdávaš. A keď je potom tak sa uložím na Tvojej hrudi ako biela šľahačka na kocke sladko-horkého čokoládového brownies. Pomaly sa rozplyniem a preniknem až k Tvojmu srdcu – a navždy v ňom ostanem. Pretože brownies chutia najlepšie so smotanovou šľahačkou a čiernou kávou. Ty si ten brownies a ja Tvoja šľahačka. Ti si melancholická noc a ja Tvoje denné svetlo. Spolu sme dokonalí. Spolu je nám dokonale.

 

Dážď

04.11.2013

Stojíš pri okne. Hľadíš von do čierno-čiernej noci. Kvapky dažďa stekajú po skle, padajú na posledné listy, ktoré ešte ostali na stromoch, letia k zemi. Roztápajú všetko a odplavujú to všetko so sebou končiac v kanáli, končiac v blízkej rieke, končiac v mori. Čiernom mori. No nie všetky, niektoré vsiakli do Zeme. Niektoré ostali na tráve, ktorá je drzo ešte [...]

Keď sme sami

04.11.2013

Ležíme vedľa seba v posteli. Pomaly svitá. Žalúzie sú napoly spustené dolu, napoly vytiahnuté. Na okne sa chystajú pučať orchideje. Cez ich tiene vidím blankytnú oblohu, ktorá sa sfarbila do oranžovo-žlta od vychádzajúceho slnka. Nesmelé lúče zaklopali na okno, pýtajú sa, či môžu vojsť do nášho intímna. Ležíme len tak v posteli. Privieram oči. Nie, ešte [...]

Jesenná dúha

24.10.2013

Tak som sa vychystala. Obliekla som si svoje čierne bežecké legíny, termotielko a bundu. Na hlavu som si dala šiltovku. Zamkla som byt a kľúče schovala do malého vrecka so zipsom. Dúfajúc, že sa znovu nerozprší som zbehla dolu schodmi, a potom von z vchodu. Kroky pravidelne dopadali na chodník, nohy sa pravidelne striedali. Nádych – výdych, nádych – výdych, [...]

Slávnostné otvorenie DSB observatória v Bratislave

VIDEO: Bratislava má prvú hvezdáreň, zložili sa na ňu sponzori a nadšenci. Neskôr privíta aj širokú verejnosť

26.04.2024 10:55

Na Deutsche Schule Bratislava slávnostne otvorili prvú hvezdáreň v Bratislave - DSB Observatórium.

Polícia SR

Nastúpila do MHD a domov sa už nevrátila. Polícia pátra po 14-ročnej Liliane

26.04.2024 10:44

Žilinskí policajti žiadajú verejnosť o pomoc.

Viktor Orbán

Gyöngyösi: Orbán je nepriateľ národa, premenil Maďarsko na diktatúru. Budapešť by nemala zabudnúť na sovietske tanky

26.04.2024 10:40

Myslím, že sme sa v Maďarsku vrátili do boľševických časov, tvrdí predseda strany Jobbik.

požiar, elektromobil, Lešť

Ako horí elektromobil? Požiar zlikvidovali hasiči do hodiny, vrak skončil vo vodnom kúpeli

26.04.2024 10:40

Z podzemnej garáže, v ktorej sa vznietil elektromobil, šľahali obrovské plamene.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 144514x
Priemerná čítanosť článkov: 6283x

Autor blogu