Založ si blog

TRAJA ANJELI

Raz mi ktosi povedal, že mám 3 duše…

Trojka ma sprevádza celým mojim životom. Pochádzam z troch súrodencov. (Niekto by mohol namietať, že keď som sa narodila ako druhá v poradí, istý čas sme boli len dvaja. Ale ja si pamätám len to, že sme boli 3).

Trojku si nosím v dátume narodenín. Tri bytosti milujem navždy nekonečnou láskou. (Moje dve dcéry a moju maminu.) A teraz u mňa sedia na okne traja anjeli.

Sedia na okne, cez ktoré vchádzajú dovnútra nesmelé slnečné lúče. Opatrne sa predierajú cez žalúzie a na podlahe vytvárajú prúžky.

Na tom istom okne sú položené, rastú a kvitnú tri orchideje. Každá z nich je darom. Každá z nich je jedinečná. Každá má svoj príbeh a je nádherná vo svojej jedinečnosti a originálnosti…

Na okne medzi tromi orchideami sedia traja anjeli. Každá orchidea má svoj príbeh. Každý anjel má svoj príbeh tiež. Dostala som ich do daru od ľudských anjelov. Sedia na mojom okne. Dvoch môžete vidieť. Ten tretí je len môj. Vidím ho mojim srdcom, stráži ma, stráži moje kroky. Nedovolí, aby som zišla z cesty. Pomáha mi. Objíma ma keď mi nie je dobre. Utiera mi slzy, keď plačem. Hladí ma po tvári, keď zaspávam. Smeje sa so mnou, keď som šťastná… Teraz sedí na parapete a hompáľa nohami.

Na okne, u mňa v obývačke, ktoré je rozdelené na tri tabule, sedia traja anjeli. Nie, nie sú gíčoví. Pripomínajú mi, kto som a aká som.

Jeden je hlinený a má zlomené krídlo. Učí ma, že lietať je možné aj bez krídel.

Druhý je handrový a doširoka sa usmieva. Učí ma, že je v poriadku byť mäkkou a za úder vrátiť úsmev. Nemá nožičky a často spadne. Učí ma, že keď spadnem, mám vstať a ísť ďalej. Učí ma, že rovnováhu musíme hľadať každý deň.

Tretí anjel je len môj. Vidím ho len ja, vnímam ho mojim srdcom. Stráži mňa a moju rodinu. Stará sa o moju trojjedinú dušu. Vnáša do môjho srdca pokoj. Púšťa doň oknom teplo a svetlo. Chodí so mnou na prechádzky a usmieva sa na mňa spomedzi konárov zelených stromov. Vedie ma mojou cestou.

Na okne sedia traja anjeli. Nevidia ich všetci, nevidno ich všetkých. Ale ja viem, že sú tam. Strážia moje kvety a strážia moje sny. Anjeli. 

 

Dážď

04.11.2013

Stojíš pri okne. Hľadíš von do čierno-čiernej noci. Kvapky dažďa stekajú po skle, padajú na posledné listy, ktoré ešte ostali na stromoch, letia k zemi. Roztápajú všetko a odplavujú to všetko so sebou končiac v kanáli, končiac v blízkej rieke, končiac v mori. Čiernom mori. No nie všetky, niektoré vsiakli do Zeme. Niektoré ostali na tráve, ktorá je drzo ešte [...]

Keď sme sami

04.11.2013

Ležíme vedľa seba v posteli. Pomaly svitá. Žalúzie sú napoly spustené dolu, napoly vytiahnuté. Na okne sa chystajú pučať orchideje. Cez ich tiene vidím blankytnú oblohu, ktorá sa sfarbila do oranžovo-žlta od vychádzajúceho slnka. Nesmelé lúče zaklopali na okno, pýtajú sa, či môžu vojsť do nášho intímna. Ležíme len tak v posteli. Privieram oči. Nie, ešte [...]

Jesenná dúha

24.10.2013

Tak som sa vychystala. Obliekla som si svoje čierne bežecké legíny, termotielko a bundu. Na hlavu som si dala šiltovku. Zamkla som byt a kľúče schovala do malého vrecka so zipsom. Dúfajúc, že sa znovu nerozprší som zbehla dolu schodmi, a potom von z vchodu. Kroky pravidelne dopadali na chodník, nohy sa pravidelne striedali. Nádych – výdych, nádych – výdych, [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 144518x
Priemerná čítanosť článkov: 6283x

Autor blogu