Založ si blog

Arogantná, krehká, či éterická?

to isté mesto, ďalší deň, rok 2011

Dnes som bola na prechádzke so svojim kokršpanielom. (Inak je to veľmi výnimočný pes – taký môj najdúšik ale o tom, niekedy inokedy…) Cestou sa mi stala príhoda, ktorá ma prinútila zastaviť sa na chvíľu a zamyslieť sa. Uvedomila som si, že skutočne a prečo môžem pôsobiť na ľudí arogantne alebo namyslene. Bez toho, aby som si to uvedomovala alebo bola taká úmyselne.

Bola to pre mňa rana, pretože zo všetkého najviac sa v živote snažím vychádzať so všetkým ľuďmi. Nie nemusím byť s nimi kamarátka, ale chcem, aby ma brali za seberovnú. Podľa slov, ktoré si pamätám z rozprávky:“Nad nikým sa nepovyšuj, pred nikým sa neponižuj.“  Na tom mi najviac záleží a nerozumela som, prečo sa mi stáva, že ľudia sa cítia v mojej spoločnosti, akoby mi neboli roveň. No môj občasný stoický kľud a zvláštný úsmev na tvári možno pôsobia ako úškľabok. Možno moja vnútorná sila prekonávať všetky prekážky, pripravená vždy zabojovať za správnu vec, spôsobujú, že pôsobím arogantne.

A z môjho pohľadu potrebujem byť často silná, pretože som na všetko sama. Ak mám byť silná, nemôžem ukazovať svoje obavy a slabosti, hoci ich tiež mám v sebe ako všetci. Najmä v obdobiach, keď bojujem s vnútornými krízami alebo ma niekto zranil. A ja som momentálne zranená. Moja dušička je ubolená, plače a srdce mi krváca. Aby som tomu nepodľahla, musím byť silná, navonok nedotknuteľná – obrniť sa. Som ako ľadová kráľovná.

Napriek tomu som vo vnútri krehká. Neviem, kedy sa roztrieštim na tisíc drobnučkých kúskov… Už sa to stalo viackrát. No naučila som sa „pozbierať“ a ísť ďalej. Nevzdávať sa a nerobiť hluk, keď sa znou rozpadnem na ešte viac drobných kúskov skla. No nikdy to nevzdám. Pozbieram sa zas a znova a budem ďalej kráčať životom. To je moja podstata.

A nakoniec sa stanem anjelom, rozprestriem krídla a budem plávať oblohou ponad mestá, ponad vrcholce hôr, ponad rieky, ponad šíre moria i šíre polia, ktorými som behala. Keď prejde moja bolesť budem robiť saltá na oblakoch a šmýkať sa na dúhe – smiať sa  v slnečných lúčoch. A rozdám sa pre všetkých, splyniem so vzduchom, ktorý dýchame. Budem všade a nebudem. Usuším Tvoje slzy ako jemný vietor, pošlem Ti dúhu, aby si sa usmial, a budem sa na Teba pozerať, budem Ťa strážiť. Dotknem sa Tvojho srdca. Dotknem sa slnka. Lebo to je moja éterická podstata.

Dážď

04.11.2013

Stojíš pri okne. Hľadíš von do čierno-čiernej noci. Kvapky dažďa stekajú po skle, padajú na posledné listy, ktoré ešte ostali na stromoch, letia k zemi. Roztápajú všetko a odplavujú to všetko so sebou končiac v kanáli, končiac v blízkej rieke, končiac v mori. Čiernom mori. No nie všetky, niektoré vsiakli do Zeme. Niektoré ostali na tráve, ktorá je drzo ešte [...]

Keď sme sami

04.11.2013

Ležíme vedľa seba v posteli. Pomaly svitá. Žalúzie sú napoly spustené dolu, napoly vytiahnuté. Na okne sa chystajú pučať orchideje. Cez ich tiene vidím blankytnú oblohu, ktorá sa sfarbila do oranžovo-žlta od vychádzajúceho slnka. Nesmelé lúče zaklopali na okno, pýtajú sa, či môžu vojsť do nášho intímna. Ležíme len tak v posteli. Privieram oči. Nie, ešte [...]

Jesenná dúha

24.10.2013

Tak som sa vychystala. Obliekla som si svoje čierne bežecké legíny, termotielko a bundu. Na hlavu som si dala šiltovku. Zamkla som byt a kľúče schovala do malého vrecka so zipsom. Dúfajúc, že sa znovu nerozprší som zbehla dolu schodmi, a potom von z vchodu. Kroky pravidelne dopadali na chodník, nohy sa pravidelne striedali. Nádych – výdych, nádych – výdych, [...]

Jaroslaw Kaczyński

Líder opozičnej PiS Kaczyňski: Kandidujeme do europarlamentu, aby sme odmietli Green Deal

27.04.2024 22:09

Európska zelená dohoda bude podľa Kaczyńského pre Poľsko znamenať i čoraz vyššie ceny energií, ale aj nárast cien "prakticky vo všetkých oblastiach".

žralok belavý, belasý, žralok modrý

Britského turistu zranil v Karibiku žralok, útočil len desať metrov od brehu

27.04.2024 20:00

Šesťdesiatštyriročný britský turista skončil na jednotke intenzívnej starostlivosti, keď ho pri severnom pobreží karibského ostrova Tobago napadol žralok.

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.

Roman Michelko

Koalícia sa nezhodne na Harabinovi ani na šéfovi NR SR. SNS má svoje požiadavky, hovorí Michelko

27.04.2024 14:50

Čo sa týka RTVS, vo vzduchu aktuálne lieta osem až desať mien ľudí, ktorí by chceli novej STVR šéfovať.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 144534x
Priemerná čítanosť článkov: 6284x

Autor blogu